Patric och Remzi


Vi tänkte börja att presentera personalen som faktiskt jobbar på Mobility Motors – och inte bara fokusera på bilarna vi säljer och servar.

Och vad passar då bättre än att börja med det radarpar som, för någon vecka sedan, börjat jobba på vår anläggning i Bromma.

Låt oss därför glatt presentera vår nya servicechef; Remzi Basberber och även vår nya försäljningschef; Patric Blom.
Dem båda träffar du på vår anläggning på Ulvsundavägen 112 i Bromma.

 

Berätta lite kort om vad ni gjorde innan ni började jobba hos Mobility Motors. Har ni tidigare erfarenhet av bilbranschen?

 

(Patric) Ja, man kan säga att jag växt upp i branschen, detta då min pappa även han var bilhandlare. Mitt första jobb var direkt efter lumpen hos Philipsson Sveaplan 1990 där vi sålde Mercedes OCH Nissan faktiskt.. man skulle kunna säga att cirkeln nu är sluten.
Närmast kommer jag från Bilia där jag verkade som försäljningschef transportbilar i region Stockholm.

(Remzi) Även jag kommer från många års erfarenhet inom just bilbranschen. Min bana tog sin början i slutet av nittiotalet – då som mekaniker – och fortsatte sedan i positioner med mer ledning och administration, men fortfarande inom verkstadssfären.

 

(Remzi) Med så många års erfarenhet inom service och eftermarknad – Vad hade du sagt är det absolut viktigaste för att ha nöjda, och därmed också återkommande, kunder?

 

Efter så många år inom service och eftermarknad har jag lärt mig att de viktigast för att ha en nöjd kund är, hålla de man lovar. Egentligen är det enkelt bara man håller de man lovar så är kunden väldigt nöjd, men gör man de lilla extra också så kommer dom alltid tillbaka till en på grund av bra service. De lilla extra behöver inte betyda någon stor grej eller att man bjuder på något, utan att man är bra lyssnare eller försöker att hjälpa till även om de har inget med oss att göra.

 

(Patric) Din bana i bilbranschen började för många år sedan och efter ett litet uppehåll där du testat andra branscher så är du nu åter igen. Som du säkert märkt så har branschen förändrats en del bara på senare år. Vad anser du vara de största utmaningarna som bilbranschen står inför om man ser några år framåt i tiden?

 

Ja det har verkligen hänt mycket och något jag personligen upplever som positivt är det fokus som nu riktas på kundnöjdhet, förr var kunden på gott och ont mer märkestrogna medans idag är det den som är bäst i ämnet kundnöjdhet som oftast vinner kunden, DET tycker jag är en mycket positiv utveckling!

Största utmaningen är att hantera all de miljökrav som träder och har trätt i kraft under de senaste åren men där har ju vi som jobbar med Nissan mycket konkurrenskraftiga och prisvärda produkter i vår palett. Detta gör att vi kan ta oss an utmaningarna fyllda med tillförsikt.

 

(Remzi) Vilken är din främsta drivkraft inom arbetet?

 

Drivkraften får man när man har nöjda och återkommande kunder som till och med kommer ihåg vad du heter. Speciellt jag som chef får feedback av mina kunder om vår personal som har skött sig exemplariska mot våra kunder gör mig mest gladast och stolt.

 

(Patric) Hur kommer det sig att du valde att börja arbeta för oss på Mobility Motors?

 

Innan Bilia så jobbade jag som Fleetsäljare här på Mobility Motors och trivdes fantastiskt bra och har därför ett stort hjärta för bolaget, ser verkligen fram emot att få tillhöra Team Mobility igen och bidra med det jag kan och vet. Detta kommer att bli precis hur bra som helst!

 

 

Hjärtligt välkomna till Mobility-teamet, grabbar. Ni kommer att vara en viktig kugge i att lyfta verksamheten, i kanske framförallt Bromma, men även i stort.

Välkomna!