Ernes Vehabovic

 

Vi har fått den stora glädjen till att presentera Malmös nya tillskott på Garantiavdelningen – Ernes.
Ernes är egentligen en nygammal kollega, eftersom han tidigare jobbat för Mobility Motors. Under ca två år var han dock ute på andra upptåg innan han sedan hittade hem igen.
Positionen som han nu tar sig an är att ta hand om alla garantiärenden i Malmö.

Som garantihandläggare innebär hans jobb ett nära samarbete med både servicerådgivare och mekaniker. Hans jobb är att ta emot information från mekanikern som undersöker bilen och sedan skicka denna information vidare till generalagenten för godkännande. Han fungerar alltså som ett slags språkrör mellan tillverkaren som en gång byggt bilen och mekanikern som nu undersöker vad som eventuellt felar den.

Då vi har ett stort antal bilar som passerar vår verkstad varje dag, ofta mellan 20 och 30 stycken så blir det en och annan garantiansökan att hantera.

Vi tar tillfället i akt att prata lite mer med Ernes och se hur han ser på att komma tillbaka till Mobility Motors Malmö igen.

 

Ernes Vehabovic

 

Varmt välkommen tillbaka till oss Ernes!

Vad gjorde du under din förra omgång som du jobbade hos oss?

Jag började här som mekaniker 2008 direkt efter skolan, därifrån gick jag iväg till kundmottagningen och satt med lite garantiarbete. Efter det var jag också ett tag på reservdelsförsäljningen, så man kan väl säga att jag provat på nästan alla olika grenar inom bolaget nu.

 

Garantihandläggande verkar innebära ganska mycket regler & krav att hålla ordning på. Tycker du att det är ett svårt arbete att sitta som garantihandläggare på en större anläggning, som Mobility Motors Malmö?

Det är en svår arbetsuppgift, absolut , men om laget samarbetar så kommer vi lösa alla bekymmer på vägen. Och vad jag vet & känner så har vi ett fantastiskt team här i Malmö så det kommer bli jättebra!

 

Hur ser en bra arbetsdag ut för din del?

Det skall vara högt tempo och en blandad kompott av olika moment, då är det en riktigt bra dag & man vet att man varit effektiv!

 

Vi måste ju givetvis avsluta vår frågestund med den klassiska frågan – Kör du Nissan privat?

GIVETVIS gör jag det! Jag har både en liten Note samt en härlig familjebil, Qashqai!

 

Vi tackar Ernes för pratstunden & önskar honom stort lycka till!

Till er kunder i Malmö så kommer ni stundtals se Ernes ute i servicerådgivningsdisken också. Så det är en möjlighet att ni stöter på honom under ert nästa besök.

Har ni några frågor gällande er bil eller garanti frågor är ni välkomna att höra av er på 0775-20 25 25, alternativt klicka in på vår hemsida https://www.mbil.se