Första året av Nissans fyraåriga samarbete med UEFA Champions League, slutade med att Nissan lämnade ett bestående intryck av engagemang för en koldioxidfri framtid. Över hundra elbilar placerades ut i Berlin, platsen i Champions League-finalen, och 129 laddningspunkter installerades.
Efter att ha sålt över 184 000 elbilar hittills – mer än någon annan biltillverkare – var UEFA Champions League-finalen en demonstration av den betydande inverkan som elbilar kan ha på våra storstäder och Nissans engagemang för att utveckla teknik som definierar morgondagens bilism. Världens mest sålda elbil, Nissan LEAF elbilar hjälpte till att transportera 1 466 gäster över 23 130 km med totalt 3 932 kWh laddning. Nissans elbilsförsäljning i Europa under första halvåret 2015 hamnade på 11 360 bilar. Det bekräftar Nissans position som marknadsledare i den rena elbilssektorn.

Kontakta oss för provkörning av Nissan LEAF. Du kommer inte att bli besviken!

133990_1_5